Remon-naar-uganda.reismee.nl

weekje 2 en safari!

Week 2

Wat een fantastische week, superveel gedaan en geleerd. De paaslunch waar we een boodschappenlijstje voor gemaakt hadden was zeer geslaagd. Lotte was naar Kampala dus we hadden met zijn 4en een soort van mannenweekend. Op 1e paasdag zijn we in de ochtend naar de newborn church geweest. Dit leek eerder op een soort van harlem shake of het plaatselijke gekkenhuis. Dit was dus wel even een aparte ervaring. Na de kerk zijn we eigenlijk begonnen met koken. In totaal zijn we van 10 uur in de ochtend tot 4 uur in de middag aan het koken geweest, op zich niet gek want we maken maar 1 vuurtje tegelijk in de tuin om te koken. Na heerlijk van deze lunch genoten te hebben zijn we in de avond lekker een kampvuurtje gaan maken en de lokale sterke drank uit wezen proberen.

Eerste paasdag was vrij rustig, lekker wasje gedaan beetje boodschappen gehaald en paar plannen uitgewerkt.

Op dinsdag heb ik mijn eerste lessen gegeven waar ik de weken ervoor aan het voorbereiden voor ben geweest. Ik heb 3 van de 5 klassen lesgegeven op de bright future school. De les bestond uit eerst een deel introductie over groenten en waarom ze belangrijk zijn, daarna ben ik met de hele klas naar buiten gegaan om vervolgens 2 soorten groenten te planten. Namelijk doodo en nakati. Doodo lijkt een beetje op rabarber maar dan lekkerder en nakati is een soort aubergine plant waar je de bladeren van eet. Iedere klas had een stukje eigen grond waar ze op moeten letten.

Dit was voor mij de kortste werkweek denk ik hier, op woensdagochtend zou ik een meeting hebben met een boer, alleen die belde af vlak voordat ik wilde komen. de rest van de week zijn we met alle vrijwilligers op safari gegaan naar de murchison falls. Dit is een heel groot nationaal park met een enorm watervallencomplex waar de nijl door 2 meter heen moet en 43 meter naar beneden. Op donderdagochtend vertrokken we en op zaterdagavond was ik weer terug in kampala. De big 5 heb ik gespot verspreid over de 3 dagen. De big 5 bestaat uit; de neushoorn, giraf, buffel, leeuw en olifant.

Zaterdagavond heb ik uiteindelijk nog heel lang met micheal en joanne buiten bij het kampvuur gezeten naar de sterren te kijken. En op zondag ben ik terug gegaan naar mijn verblijf in het dorpje. Ik was wel de enige die terug ging dus ik heb op zondag in mijn eentje zonder stroom bij een kaarsje een boek zitten lezen en lekker op tijd naar bed.

Komende week heel veel lesgeven en lange dagen maken ben op de helft van mijn verblijf!

Ik begin wel al redelijk in te burgeren hier en steeds meer gewend te raken aan het straatbeeld. Ik denk dat als ik weer in Nederland ben ik toch weer even moet wennen aan de levensstijl daar.

Hoorde net dat het heel mooi weer is in Nederland, hopen dat dat ook zo is als ik terug kom!

Reacties

Reacties

martin tas

hoi remon
je hebt weer aardig wat beleeft af gelopen week
heb je met de safari onder de sterren geslapen of waren er
hutjes. veel succes komende week met les geven van de kinderen
groetjes martin

Walter

Goed bezig ???????????????????????? hoop ook dat t hier best weer blijft

lenie

even een berichtje uit zevenhuizen.hier is het een grote rotzooi.de keuken is geplaast maar nog niet afgemaakt,wij kamperen dus boven.voor de rest is alles oke.ik hoop dat je het nog steeds naar je zin heb.ik kijk weer uit naar je thuiskomst.maar geniet er nog maar lekker van lenie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo