Remon-naar-uganda.reismee.nl

Afspraak op het Kantoor van Commundo

De vrijdag voor de kerstvakantie door harde regenval naar Amersfoort gereden om hier in contact te komen met de stichting, en de vrouw die het project coordineerd samen met haar man. We hadden om 10 uur afgesproken dus was er lekker vroeg uit. Het was een klein beetje rommelig omdat mijn contactpersoon vanuit de stichting ziek was maar dat hinderde niet. Eenmaal aan de koffie samen met de ugandese vrouw en haar man waren we al snel druk aan de praat. alles doorgenomen over hoe het er voor mij uit gaat zien en wat ik precies ga doen. Ik ga 2 projecten opstarten. 1 korte termijn project, namelijk bij de basischool in het plaatsje nkokonjeru de leerkrachten ondersteunen met het aanleggen van schooltuintjes en de methode die erbij komt kijken. Dit met als doel om de kinderen al op jonge leeftijd landbouwtechnieken bij te brengen. Mijn hele reis zal ook in het teken staan van landbouw. het 2e lange termijn project zal inhouden dat ik boeren ga helpen en ondersteunen met het effectief benutten van hun land. Dit zodat ze op jaarbasis meer winst kunnen maken, en voor zichzelf een redelijk inkomen op kunnen bouwen. De komende periode ga ik me bezighouden in nederland met verschillende gewassen en hun teeltrjacect. Aan de hand hiervan ga ik kaarten maken voor de ugandese boeren die ze kunnen gebruiken bij teeltkeuze. Ook heb ik 2 weken geleden mijn inentingen al gehaald. viel wel een beetje tegen ;-( ik moet 7 januari weer voor de 2e ronde.

Ik krijg er iedere dag steeds meer zin in om te gaan!

Tot snel!

Remon

Cool

Reacties

Reacties

oma

leuk om je te volgen via je mails
zo reizen we straks ook met je mee
groetjes oma

"Oud tante" Louise

Heel veel succes en pas goed op jezelf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo